سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلاس دوم  » کار با فلز » اتصال با جوش

برای جوش کاری از دستگاه هایی به نام ترانس (Transformer) و یا دینام استفاده می شود که توضیحات آن ها در کتاب ارائه شده است.
امروزه استفاده از دستگاه های جوشکاری جدید با قابلیت های بیشتر نظیر یکسوسازها(Rectifier)، در صنعت رواج زیادی یافته است.

رکتیفایر 

با تکنولوژى به کار رفته در این دستگاه ها مى توان جریان جوشکارى را مستقل از نوسانات ولتاژ ورودى به صورت پیوسته کنترل نمود. تنظیم جریان جوشکاری قبل از شروع کار از قابلیت های دیگر این دستگاه ها می باشد، برخی از ویژگی های این دستگاه ها که آنها را نسبت به نمونه های دیگر برتری داده است عبارتند از:

HOT START
خصوصیتی که جریان جوشکاری را در مرحله استارت قوس ، تا سطحی بیش از جریان از پیش تعیین شده بالا می برد در این حالت قوس با سهولت بیشتری برقرار می شود این ویژگی باعث ایجاد اتصالاتی بدون نقص ، استارت سریع قوس و مانع از چسبیدن الکترود به قطعه کار می شود.

ARC FORCE
در صورت کوتاه شدن قوس حین جوشکاری این ویژگی بطور اتوماتیک جریان جوشکاری را افزایش می دهد ، ضمن افزایش سهولت اجرای جوشکاری و کیفیت جوش اهمیت خاصی برای فلز پایه و الکترود های سلولزی جهت جوشکاری در موقعیت های خاص دارد.

ANTI STICKING
این ویژگی یک تابع الکترونیکی می باشد که در صورت چسبیدن الکترود به قطعه کار سریعا جریان الکتریکی را کاهش می دهد.

LIFT/CONTACT START
این ویژگی بطور اختصاصی جهت به حداقل رسانیدن آلودگی تنگستنی مواد جوش در جوشکاری تیگ طراحی شده است کیفیت جوش در اینحالت قابل رقابت با فرآیند پر هزینه اچ اف می باشد.

دستگاه دیگری که برای جوشکاری استفاده می شود در بازار به نام اینورتر(Inverter) شناخته می شود.

اینورتر

ابعاد کوچک، مصرف برق کم و کارایی بالا از ویژگی هایی است که این دستگاه ها را مناسب برای استفاده های خانگی تا کارگاهی نموده است.


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :26
کل بازدید : 663979
کل یاداشته ها : 53


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ